miércoles, 14 de octubre de 2009

ÑUBERU Y LA PAZ

Davezu recibo información sobre Amnistía Internacional. El día 9 d’ochobre unviáronme un corréu nel que falaben de la situación de 140 menores qu’esperen nel corredor de la muerte en Irán. Pidiéronme la collaboración pa que’l gobiernu d’esti país, de Yemen, Arabia Saudí y Sudán dexen de facer estes barbaridaes.

Al día siguiente foi’l Día Internacional de la Pena de Muerte y el 12 España celebraba’l Día de les Fuerces Armaes. A mi pásame lo mesmo qu’a Paco Ibáñez: “Cuando la Fiesta Nacional yo me quedo en la cama igual que la música militar nunca me supo levantar”. Enxamás me gustaron les armes nin aquellos que quieren convencenos de la importancia de los exércitos p’algamar la paz. ¿Qué paz? ¿La sexual de los soldadinos cuando violen a muyeres y neñes nun conflictu armáu? ¿La emocional cuando torturen pa lliberar los sos fracasos? La paz hai que buscala creando más escueles, más puestos de trabayu, sofitando les investigaciones pa terminar con enemigos como’l cáncer o'l sida polos que muerren millones de persones, etc.

Munches veces sentimos falar de la educación en valores, y siguiendo coles celebraciones, el 30 de xineru ye’l Día de la Paz y los neños y neñes na escuela faen dibuxinos de la palombina y ponen cruces coloraes enriba de les metralletes y los tanques. Y munchos veces ye nesta mesma escuela, onde daquién con uniforme militar deprende-yos que sólo ellos, armaos hasta los dientes, puen algamar la paz. (¿Ye l’exércitu o una ONG?)

La pallabra ye un arma poderosa y nesti sen, Miguel Solís Santos (escritor ya ilustrador al que-y tengo muncho ciñu) asoleyó nel añu 1987 na colección Escolín de l’Academia de la Llingua Asturiana’l cuentu Ñuberu y la paz. El Ñuberu ye l’insumisu de la nuesa lliteratura infantil. Pacifista dafechu, escuca dende lo altu les aiciones de los xenerales ensin pescanciar un res. Un día tien una idea perbona pa desaniciar la situación de sumisión y dolor na que vivíen los soldaos convenciéndolos que lo meyor yera enfrentase a los tiranos. “Ensin pensalo dos vegaes, los nuesos collacios entamaron a face-yos burlles a los xenerales y a escorrelos a cerbatanazos. _¡Puxa la paz!-cantaben los soldaos qu’agora formaben parte d’un únicu exércitu de xarana y folias (…) Les armes vendiéronles como ferralla, y la pólvora de les bombes emplegáronla como fueos artificiales, y revestíos colos uniformes entamaron un orixinal antroxu al que Ñuberu asistió tola nueche pacifista y la palombina la paz esñaló gayolera de magar entós.”

Y faciendo alcordanza del mayu 68 déxovos con esta ilustración tan pacifista y tan prestosa cola que Miguel zarra’l llibru:

No hay comentarios:

Publicar un comentario